Univerzita vs. Au Pair

Pročítala jsem si dnes zase pár Au Pair blogů holek, co se chystají jako AP odcestovat nebo, co už nějakou chvilku jsou mimo náš kontinent.

Před pár měsíci by mě ani nenapadlo, že si budu podávat přihlášku na VŠ, protože jsem už od 15 let chtěla po maturitě odcestovat do zahraničí. A tak nějak jsem s tím počítala. Stanovila jsem si termín "Léto/Podzim 2013" a byla to už daná věc.
Jenže jak se blíží první termíny maturitních zkoušek a všichni se začínají zajímat o to, kam si asi podají přihlášky jsem si řekla, že to taky zkusím. A když to nevyjde, tak prostě odjedu.

Proč se tak zoufale chci dostat na Karlovu univerzitu nebo na Západočeskou univerzitu, i přes to, že už nějakou dobu vím, že dál studovat nechci? Je to jenom moje podvědomí, protože hluboko uvnitř vím, že odjet nechci? Nechci tady nechat maminu, taťku, ségru, moje 4 nejbližší kamarádky ... Ale na druhou stranu strašně toužím po tom být někde jinde. Naučit se perfektně anglicky a být ta, která dokázala všechno opustit a na rok, dva odjela do zahraničí!
Na druhou stranu, být rok jako Au Pair musí být strašná zátěž na psychiku a má někdo jako já vůbec na to, to zvládnout?

5 komentářů :

  1. Proč by jsi to neměla zvládnout? ;) Au Pair není nic pro mě, ale pokud chceš zkušenost, zážitky a jsi odvážná, jdi do toho!

    OdpovědětVymazat
  2. oroduju za aupair :)) myslím, že je to vážně fajn zkušenost

    Budu ráda když mrkneš na můj začínající blog http://triangleworld.blogspot.cz/ :)

    OdpovědětVymazat
  3. Podle mě vysoká škola není zas tak důležitá, jak se všude tvrdí. Důležité jsou schopnosti a praxe :) Takže AuPair je rozhodně lepší řešení :) Za sebe doporučuju tenhle článek je opravdu zajímavý : http://www.firstclass.cz/miliardari/nejbohatsi-zena-sveta-popisuje-20-rozdilu-v-premysleni-mezi-bohatym-a-prumernym-clovekem/

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlas praxe je důležitá, nejlepší je kombinace školy i praxe, ale to je prakticky nemožný to do normálního věku stihnout :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych neměla na to odjet, jsem asi maminky holčička. :D Tak dělám chůvu v ČR :D

    OdpovědětVymazat


Moc vám děkuji za všechny milé komentáře! Vážím si jich :)

Na komentáře odpovídám zde na blogu.